Gas b0cor dalam ambulans:3 petugas kesih4tan tidak sedarkan diri, pes4kit meninggal dunia

Tiga petugas Klinik Kesih-atan Bukit Pelandok, Chuah dekat sini tidak sed4rkan diri ketika tiba di H0spital Port Dickson dekat sini, pagi tadi ketika membawa rakan mereka yang re-bah di klinik kesi-hatan tersebut.

Penolong Pengarah Oper4si, Jabatan B0mba dan Penyel4mat negeri, Ahmad Mukhlis Mokhtar berkata, pada awalnya, pasukan b0mba menerima panggilan pada pukul 9.30 pagi yang memaklumkan terdapat keb0coran gas di klinik kesih-atan berkenaan dan anggotanya ke lokasi bagi pemeri-ksaan.

Bagaimanapun hasil pemer-iksaan mendapati tiada keboc0ran gas berlaku di premis tersebut.

Dalam pada masa yang sama, seorang petugas klinik tersebut yang merupakan lelaki berusia 29 tahun telah rebah di foyer klinik lalu dibawa tiga rakan sekerjanya ke h0spital menggunakan sebuah ambulans.

Namun sebaik sahaja tiba di h0spital kesemua mereka didapati pegsan dan tidak sedarkan diri.

Menurut Pakar Pasukan Khas Bahan Kimia Berb4haya (Hazmat) Negeri Sembilan, Timbalan Penguasa B0mba, Mohammad Idris berkata, pihaknya mempercayai berlaku keb0coran gas di dalam ambulans.

“Apabila kakitangan h0spital membuka pintu belakang ambulans didapati kesemua tiga petugas kes-ihatan itu dan pesa-kit tidak sedarkan diri. Turut sama berada dalam ambulans tersebut pemandu dan jururawat yang duduk di bahagian hadapan.

“Bagaimanapun b0mba masih mengenal pasti pvnca kejadian namun mempercayai berlaku keboc0ran gas dalam ambulans kerana kejadian sama berlaku semalam melibatkan seorang petugas kesi-hatan yang turut pegsan ketika menaiki ambulans yang sama,” katanya lagi.

Jelas beliau, pes4kit yang menaiki ambulans tersebut dis4hkan meniggal dunia ketika tiba di h0spital manakala tiga petugas yang lain itu kini berada dalam keadaan stabil.

 

 

 

 

Sumber: Utusan