“Suami sering s4kit kepala sebelum tiba-tiba tak boleh bercakap”

T4nggal 11 Julai lalu menjadi satu memori yang tidak dapat dilupakan Nurain Rozman, 28, apabila suaminya, Sabri Mohamed Khairi, 36, tiba-tiba tidak boleh bercakap ketika hendak mandi sebelum menunaikan solat Zohor.

Menurut Nurain yang berasal dari Kuala Kangsar,Perak ketika kejadian berlaku dia baru 3 bulan melah1rkan anak keempat mereka.

“Masa itu suami nak mandi, dia keluar dari bilik air tiba-tiba tak boleh bercakap”.

“Dia minta nak minum air tetapi menggunakan isyarat ta­ngan, mulut sudah tidak dapat keluar kata-kata sebelum re-bah dan pegsan,” cerita Nurain lagi.

Pan1k dengan apa yang berlaku ke atas suami, Nurain de­ngan bant-uan jiran dan ibunya segera membawa Sabri ke H0spital Temenggong Seri Maharaja Tun Ibrahim, Kulai sebelum dirujuk ke H0spital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bahru.

Menurut ibu empat cahaya mata itu, suaminya dis4hkan menghid4pi str0k dan d0ktor menasihatkan agar suaminya dibe-dah dengan kadar segera selepas didapati berlaku penda-rahan di dalam kepalanya.

“Sebelum masuk dewan be-dah, suami sudah kr1tikal dan saya bisik di telinganya, biar apa pun terjadi, saya akan tetap bersama sayang (suami) sampai hujung ny4wa,” katanya.

Nurain berkata, selepas selesai dibe-dah, suaminya k0ma selama lima hari dan pada hari keenam d0ktor memohon kebenaran untuk meneb-uk leher bagi memasang alat bant-uan pernafasan serta tiub untuk susu.

“Sebelum ini suami kerja sebagai operator sebuah kilang sebelum memilih untuk berhenti kerja kerana sering mengambil cuti sak-it sebab sak-it kepala dan masa itu juga saya turut kerja operator, tetapi Rabu lalu tarikh akhir saya bekerja,” katanya.

Katanya, kini dia bu-ntu memikir nasib keluarganya pada masa akan datang terutamanya melibatkan kew4ngan apabila kos untuk menguruskan suaminya sahaja sudah mencecah RM2,000 tanpa mengambil kira makan minum anak-anak.

Orang ramai yang ingin membantu meringankan beb4n yang ditanggung keluarga Nurain boleh menghubunginya di talian 014-2271 536 atau melalui akaun Bank Simpanan Nasional 0110-7411-0003-1412.

 

 

 

Sumber: Kosmo