Nazrief Nazri terkejut anak usia 2 bulan dis4hkan positif Covid19

Baru sahaja menerima berita gembira apabila dikurniakan cahaya mata sulung Julai lalu,aktor Nazrief Nazri bin-gung apabila bayi lelakinya yang baru berusia dua bulan itu dis4hkan dijagkiti Covid-19, Selasa lalu.

Nazrief berkata, berita menyed-ihkan itu dimaklumkan pihak h0spital selepas dia dan anak sulungnya itu, Noah menjalani uji4n sarigan Covid-19 sebelum proses berkhatan yang sepatutnya dijadualkan pada hari ini.

“Saya tak tahu macam mana nak hadapinya sebab melihat keadaan Noah, dia si-hat saja. Namun, apabila d0ktor hubungi memaklumkan Noah positif Covid-19, ia memang meris-aukan saya.

Ujar pelakon Bidadari Salju itu lagi, sejujurnya dia tidak tahu bagaimana bayinya dijagkiti virvs berba-haya itu memandangkan dia tidak kemana-mana selain dari h0spital itupun ketika membuat pemer-iksaan dan berpantang dulu.

“Sejujurnya saya tak tahu bagaimana Noah boleh dijagkiti sebab saya dan isteri negatif Covid-19. Malah kami tak pernah bawa Noah ke mana-mana melainkan dalam kawasan rumah saja.

“Noah pun tak pernah jumpa sesiapa kecuali kakitangan h0spital semasa membuat pemeri-ksaan dan berpa-ntang dulu. Saya pun tidak mahu menu-duh sesiapa, cuma agak hai-ran tiba-tiba dia positif Covid-19,” katanya.

Menurut Nazrief, buat masa ini Noah berada dalam keadaan baik dan mereka akan menjalani kuarantin di rumah sehingga 30 September ini.

“Setakat ini dia tidak demam, cuma tekak dia seperti berkah4k sikit. Saya harap dia okay dan kuat melalui semua ini.

Walaupun dia sih-at, tapi sebagai ibu bapa kami tetap risau dengan keadaannya. Sekarang ini saya masih menanti panggilan daripada Kementerian Kesih-atan Malaysia (KKM),” katanya.

Nazrief berkata, seeloknya Noah menjalani kuarantin di rumah saja kerana bimb-ang jika di pusat kuara-ntin dia terdedah dengan var-ian yang lebih berbahaya.

Tambahan pula dia dan isterinya sudah lengkap dua dos vaksin.

“Noah sekarang masih menyusu badan. Jadi dia perlukan ibunya di sisi. Kami pun dah buat sedikit bacaan yang isteri saya masih boleh menyusukan anak kerana dia negatif,” katanya.

Semoga Nazrief Nazri dan isteri bertabah dengan uji4n ini dan Noah cepat-cepat sem-buh.

 

 

 

 

 

Sumber:BH