Gagal patuhi SOP, Sekumpulan Orang Gila (SOG) dik0mpaun

Aksi makan diri.

Mungkin kerana tervja dengan kemenangan mereka, pemenang Anugerah Juara Lagu ke-36 (AJL36), kumpulan Sekumpulan Orang Gila(SOG) telah dik0mpaun sebanyak RM1,000 setiap individu kerana berpelukan pada majlis yang berlangsung di Pusat Dagangan Dunia, di sini, Ahad lalu.

Timbalan Ketua P0lis Daerah Dang Wangi, Naazron Abdul Yusof berkata, pihaknya terkes4n satu gambar yang dimvat naik melalui portal media MalaysiaGazette.com yang memaparkan ahli kumpulan itu sedang berpelukan pada majlis di Pusat Dagangan Dunia, Jalan Tun Ismail, Kuala Lumpur.

Berikutan itu, katanya, Bahagian Sias-atan Jen-ayah Daerah Dang Wangi telah menjalankan sia-satan dan mendapati kejadian tersebut berlaku pada majlis yang berprestij itu .

Tambah beliau, kesemua individu yang terlibat telah dipanggil bagi membantu sia-satan atas kes4lahan ketidakpatuhan prosedur operasi standard (SOP) Pelan Pemu-lihan Negara (PPN) Fasa 4 kerana tidak mengamalkan penjar-akan fizikal.

“Tawaran kompaun sebanyak RM1,000 telah dikeluarkan kepada setiap individu yang terlibat termasuk penganjur mengikut Peraturan 17(1) Peraturan-Peraturan Penceg-ahan dan Penga-walan Pen-yakit Berjagkit (Langkah-Langkah Di Dalam Kawasan Tempatan Jangkitan()Pelan Pemulihan Negara) 2021,” katanya menerusi kenyataan seperti yang dipetik MalaysiaGazette.

Justeru, Naazron menasi-hati orang ramai supaya terus mematuhi SOP yang ditetapkan oleh Majlis Kesela-matan Negara (MKN) dalam memu-tuskan rantaian w4bak Covid-19.

Sumber:MG